RPO Experience shape

Onafhankelijk RPO meten met real-time feedback

Besteed je recruitment (deels) uit? Dan wil je de Recruitment Process Outsourcing kwaliteit als bedrijf onafhankelijk meten op feiten, niet op gevoel.
RPO-Experience van STAYR monitort continu de driehoek kandidaatervaring, hiring manager en Recruiter. Met micro-surveys, realtime signalen en een helder dashboard zie je direct waar je RPO presteert en waar het beter kan.

Een RPO is een intensieve samenwerking met een bewegelijk proces, met verschillende stakeholders. Als organisatie wil je 'in control' zijn en kunnen anticiperen op momenten dat dit nodig is. Transparant, realtime en gebruiksvriendelijk.

Zo maak je van uitbesteed recruitment geen black box, maar een transparant proces dat continu verbetert

Hoe ervaart de kandidaat de stappen van het proces? Wat kan hier beter in? Geen radiostilte, wel “wat kan er beter in het proces” en als organisatie kunnen anticiperen als het nodig is, zonder kandidaten onnodig te verliezen.
Hoe ervaart de manager de dienstverlening en het proces? Wat kan er beter? Waar kan de manager mee geholpen worden d.m.v. automations?
Past de kandidaat bij de rol? Is er een cultuur match? Hoe is de voorbereiding geweest van proces en kandidaat?
shape
thumb

Niet alleen stopwatch, juist ook beleving

Je RPO staat of valt niet met snelheid alleen. We meten en verbeteren de hele candidate journey, van eerste indruk tot ontvangst, zodat je geen talent verliest onderweg.

Wat we o.a. kunnen meten:

  • Employer brand of EVP: Hoe komt jullie belofte over in contactmomenten, vacatureteksten en follow-ups?
  • Jobbranding & vacaturekwaliteit: Functieinhoud, salarisrange, must-haves/nice-to-haves, EVP: begrijpelijk, eerlijk, aantrekkelijk?
  • Ontvangst & eerste indruk: Reageer-snelheid, toon & warmte (“welkom!”), duidelijkheid over vervolgstappen.
  • Process-transparantie: Weet de kandidaat waar hij/zij aan toe is? (planning, aantal rondes, beslistermijn)
  • Menselijke communicatie: WhatsApp-updates, haakjes in de boodschap, “kan ik ergens mee helpen?”-momenten.
  • Momenten-van-waarheid: Intake, shortlist, interview, aanbod: klopt

    Neem contact op